افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی
سرخط خبرها

آمریکا: تمامی گزینه‌ها روی میز است | هنوز تصمیمی برای نیروهای آمریکایی در افغانستان گرفته نشده است

  • کد خبر: ۶۰۸۹۲
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
آمریکا: تمامی گزینه‌ها روی میز است | هنوز تصمیمی برای نیروهای آمریکایی در افغانستان گرفته نشده است
به دنبال درز یک نامه دیپلماتیک به مطبوعات، آمریکا اعلام کرد هنوز هیچ تصمیمی درخصوص وضعیت نیروهای آمریکایی در افغانستان در آستانه ضرب‌الاجل اول مه برای خروج آنها از این کشور اتخاذ نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در ایمیلی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: همه گزینه‌ها همچنان روی میز هستند.

 

این اظهارات پس از آن مطرح شد که ظاهرا نامه‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان توسط خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان منتشر شده است.

 

در این نامه ظاهرا بلینکن هشدار داده بود که اگر آمریکا بخواهد طبق تاریخ توافق شده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و جنبش طالبان همه نیروهای خود را تا اول مه از افغانستان خارج کند، اوضاع امنیت در این کشور وخیم می شود و طالبان سریعا دست به تصرف‌های قلمرویی می‌زند.

 

بلینکن در این نامه گفته است: بسیار صریح و شفاف با شما صحبت می کنم تا شما نیز فوریت و ضرورت صحبت‌های من در رابطه با اقدامات جمعی شرح داده شده در این نامه را درک کنید.

 

وی تاکید کرد که آمریکا پیشنهادی را برای کاهش خشونت‌ها به مدت ۹۰ روز آماده کرده تا مانع طالبان از انجام حملات بهاره شود و فضای دیپلماتیکی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی میان دولت کابل و طالبان ایجاد کند.

 

طالبان هفته گذشته به محض ورود زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان به قطر مذاکرات درخصوص این برنامه را با وی از سر گرفت.

 

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صحت و اعتبار این نامه را تایید نکرد و گفت، آمریکا هرگز درباره مکاتبات با رهبران خارجی صحبتی نمی‌کند. اما وی افزود: سفر خلیل‌زاد بیانگر ادامه دیپلماسی آمریکا در این منطقه است.

 

منبع: ا یسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->